Nieuwe Sireon APP: “Makkelijker kan het niet!”

sireon carwash chemie sieling wasstraat

Sireon: “ In het streven om altijd voorop te lopen op het gebied van innovaties in de branche, is het ons gelukt om als eerste een App te ontwikkelen waarmee de klant 24/7 inzicht heeft in het gehele assortiment en met 1 vinger op de knop deze producten gemakkelijk kan bestellen”

In 2019 heeft chemieproducent Sireon als eerste in de branche bestellen via de App geïntroduceerd. Met jarenlange ervaring is Sireon alles behalve nieuw in de poetsbranche, wel een relatief nieuwe speler die sinds een aantal jaar ook actief is in de Carwash branche. Desondanks ontbreekt het op dit vlak niet aan Carwash ervaring. De mannen uit het team van Sireon zijn van jongs af aan al actief in de was branche en doen al tientallen jaren niks anders dan auto’s wassen. In rap tempo heeft Sireon zowel nationaal en internationaal naam gemaakt en marktaandeel veroverd. Een prestatie waar ze best trots op zijn.

Mark Sieling, oprichter van Sireon geeft aan altijd bezig te zijn met nieuwe ontwikkeling van het bedrijf en de producten.  “Stil zitten kan ik niet.” Naast het optimaliseren van producten denk ik dat het heel belangrijk is om juist op de carwash vloer aanwezig te zijn om hier te ervaren tegen welke problemen men aanloopt en hier een oplossing voor te verzinnen. De ontwikkeling van de Sireon Bestel App is hier een goed voorbeeld van. Een bestelling doorbellen is vaak lastig door de herrie van de wasstraat en de tijd vinden om achter de computer te duiken en een mail te tikken is vaak ook lastig te vinden. Hoe makkelijk is het dat je 24/7 met je telefoon, tablet of computer door het gehele assortiment kan scrollen en producten kan toevoegen aan je winkelmand. Op de persoonlijke pagina heeft de klant inzicht in orderhistorie en persoonlijke gegevens. Zo is het mogelijk om snel een herhaalorder te plaatsen of eerder bestelde producten terug te vinden.

De Software

Het ontwikkelen van de App heeft aardig wat voeten in aarde gehad omdat deze geheel uit eigen software opgebouwd is en aan ons huidige CRM systeem gekoppeld moest worden. Hierdoor hebben wij uiteindelijk ons verwerkingsproces buitengewoon kunnen optimaliseren. Orders welke via de App of website worden gedaan liggen nu binnen 5 seconden in het magazijn op de printer om gepicked te worden. Ook de facturatie verloopt geheel geautomatiseerd, wat uiteraard enorm veel tijd scheelt. Aan de achterkant van deze App gebruiken wij een systeem waarin elke klant zijn wasstraat van voor tot achter digitaal opgeslagen staat. Zo staan hier alle secties met producten, pompen en pompstanden in volgorde van de wasstraat opgeslagen. Ook kunnen wij hier aantekenen plaatsen en taken toevoegen die bij een volgend bezoek gecontroleerd of nagelopen moeten worden. Als er zich een verandering in de wasstraat voordoet kunnen wij snel terug halen waar dit mee te maken zou kunnen hebben en zo doende snel een oplossing bieden.

Feiten

Wij merken dat veel klanten baat hebben bij het bestellen via de App of website. 95% van onze klanten besteld via de App of website. Iedereen is extreem enthousiast over deze manier van bestellen omdat dit stukken sneller is als met je notitieblok rondlopen en dit vervolgens uit te tikken in een mail of telefonisch door te geven. Veel klanten zien op de App dat wij
naast carwashchemie ook randartikelen als geurhangers, cockpitdoeken, borstels en producten voor interieurreiniging leveren. kijk voor ons uitgebreide assortiment op de website of download de gratis App. Op werkdagen voor 15.00 besteld is de volgende werkdag in huis, snel schakelen is wat klanten willen!

Meer Infomatie

Ga naar website SIREON