Bron:  WashNet
Of ze nu één locatie beheren of tientallen, wasboxen-exploitanten blijven investeren in nieuw materieel. Logisch, want elke extra wasbox betekent: meer omzet en een prima Return on Investment. Twee klanten van Washnet, Carwash Hoorn en Hartog Brandstoffen, vertellen over recente investeringen in nieuwe washboxen en de glansrijke resultaten voor de klant én voor hun bedrijf.

Charl van Zijl, Carwash Hoorn
“Je ziet duidelijk dat de klanten een voorkeur hebben voor de nieuwe boxen.”

“Wij hebben twee wasstraten. De locatie Purmerend is al 17 jaar in bedrijf. In Hoorn zijn we vijf jaar bezig, met naast de wasstraat ook vijf wasboxen. Die zijn van een Italiaanse leverancier. Ze doen het prima, maar toen we vorig jaar wilden uitbreiden met zes gloednieuwe boxen hebben we toch besloten te investeren in échte kwaliteit. Dat werden dus wasboxen van Washnet. En het resultaat mag er zijn.”

Artikel gaat na foto verder

washnet charl van zijl

Wat is dan het verschil?
“De oude boxen zijn pas vijf jaar oud en doen het prima. Toch kiezen klanten meestal voor de nieuwe boxen. Je voelt het verschil in het gebruik. Je krijgt meer druk en die bouwt ook sneller op, de pistolen slaan rustiger af. Bovendien hebben twee van de nieuwe wasboxen een bodemwasprogramma en is er eentje supergroot, zodat er ook campers en caravans in kunnen. Alles werkt perfect. Washnet levert echt kwaliteit.

Is het ingewikkeld, zo’n uitbreiding?
“Er komt veel bij kijken. Grond aankopen, het bestemmingsplan laten aanpassen, verschillende offertes vergelijken. Dit keer hebben we scherp gekeken naar de duurzaamheid. De nieuwe wasboxen hebben een systeem voor waterrecycling met extra putten en er liggen 630 zonnepanelen op het dak. Natuurlijk gebruiken we biologisch afbreekbare shampoos. Het kost allemaal veel geld, maar levert ook veel op.”

Draaien jullie goed?
Omzettechnisch doen we het een stuk beter dan verwacht. Nu hadden we natuurlijk de afgelopen maanden mooi weer, en ook nog een zuidelijke wind met Saharazand. Wij zitten hier bovendien heel goed, vlak naast de MacDonalds. Wij weten nu al dat de uitbreiding een goede zet is geweest.”

Wichert van Dijk, Hartog Brandstoffen

“Met wasboxen erbij wordt je tankstation een bestemming.”

“We hebben de afgelopen jaren 11 stations toegevoegd, en zijn zo gegroeid van 26 naar 37 stations. Ook zijn we aan het renoveren. Zo was ons Esso tankstation in Deurne zó verouderd, dat we besloten het af te breken en opnieuw op te bouwen. Daarbij hebben we acht wasboxen neergezet: een echt wasplein. Het is een bemande locatie, waar je kunt tanken, wassen, eten, een kop koffie drinken en een praatje maken. Met wasboxen erbij wordt je tankstation een bestemming, waar mensen met plezier naar toe gaan.”

Artikel gaat na foto verder

Beginnen jullie vaak helemaal opnieuw?
“Het gebeurt vaker dat we een bestaande locatie overnemen en opnieuw opbouwen. Als het even kan, laten we dan Washnet de wasboxen bouwen. Ook in Krimpen bijvoorbeeld. Daar hebben we de LPG-installatie gesaneerd en vervangen door wasboxen. Je neemt dat soort beslissingen op basis van een rekensom. Wat is de opbrengst van LPG en wat zou de opbrengst kunnen zijn van wasboxen? Ook op de lange termijn. In Krimpen viel dat uit in het voordeel van wasboxen.”

Maar wel altijd in de combinatie met een stankstation?
“Nee hoor, niet per se. Als we morgen op een aantrekkelijke plek grond kunnen kopen voor een wasplein, dan staan we daar ook voor open. We kijken continu naar locaties of er mogelijkheden zijn en hebben nog heel wat plannen.”

Hoeveel wasboxen zet je dan neer?
“Dat hangt van allerlei factoren af. De omgeving, de ruimte en of je vergunningen kunt krijgen. Maar áls we wasboxen bijbouwen, dan altijd met Washnet. Wat Michael bouwt, biedt veel extra’s voor de consument. Dat zien wij terug in de resultaten. Daar doe je het uiteindelijk toch voor.” 

Meer informatie

Meer weten over de de glansrijke resultaten van Washnet wasboxen ? Neem contact op met Michael Harskamp 

Klik op logo onder!

Deel dit artikel:

Leave a comment