Als accountmanager:
– Je werft actief nieuwe klanten en onderhoudt contact met bestaande klanten in de Benelux en Europa. Je begrijpt hun behoeften en speelt daar proactief op in.
– Je bent minimaal drie dagen per week onderweg naar klanten.
– Je stelt zelfstandig jaarlijks een salesplan met KPI’s op in samenwerking met de binnen- en buitendienst.
– Je kent de markt en klanten goed en weet waar de kansen liggen om onze marktpositie te versterken.
– Je maakt data-analyses en werkt nauw samen met je collega’s om de gewenste resultaten te behalen.
– Je stelt maatwerkoffertes op en vertaalt de wensen van de klant naar overtuigende voorstellen.
– Je geeft advies en training over onze producten.
– Je ondersteunt en onderhoudt het CRM-systeem.
– Je deelt relevante informatie met het marketingteam.
– Je denkt actief mee over innovatie en R&D-trajecten voor bestaande en nieuwe producten.
– Je neemt actief deel aan (internationale) beurzen en evenementen (minimaal tweemaal per jaar).
Leave a comment