Berrie Wolters

Bas van Oldenmark van Hansa Service BV is helaas op 50 jarige leeftijd overleden. Dat nieuws kreeg ik zondag 13 oktober tijdens het lezen van de krant met daarin zijn overlijdensadvertentie. Ik schrok hier ontzettend van. Ik wist wel dat hij aan het kwakkelen was met z’n gezondheid en dat hij af en toe niet kon terugbellen omdat hij niet kon praten. Iets met z’n keel, maar wist niet precies wat en de ernst ervan. Een maand terug heb ik hem nog aan de telefoon gehad waarin hij zijn ideeën voor de komende beurs in Utrecht uitlegde. Dus schrikken van dit bericht. De ziekte bleek heel ernstig en daarvan heeft hij de strijd eindelijk toch moeten opgeven.

Een strijder en doorzetter was hij. Dat moet ook wel als je het bedrijf Hansa Service, dat hij medio 2004 had opgericht, weet uit te bouwen tot marktleider in randapparatuur binnen de tankstation- en carwashbranche. Vooral binnen de carwashbranche staan bijna overal doekjesautomaten, mattenkloppers ed van hem. Hij was op z’n Amsterdams zakelijk en duidelijk. Ondanks dat denk ik dat leeuwendeel van zijn  afnemers een persoonlijke binding met hem hebben.

Duncan Josselet, rechterhand van Bas en directeur Hansa Service: “Het is voor de familie en ons medewerkers een enorme klap. Ik ken Bas ruim 43 jaar, als buurjongen en later ook als collega. Ik werk sinds 1996 samen met Bas en toen hij medio 2004 Hansa Service oprichtte ben ik met hem meegegaan. We werkten al een tijd  samen bij familiebedrijf Hansa Garage in Amsterdam bestaande uit een tankstation en een wascentrum. Daar deed hij het idee op om iets met randapparatuur zoals de bandenpomp te gaan doen. We zijn eerst op deze locatie aan de Anthonyfokkerweg begonnen  en later zijn we verhuist naar een nieuw pand. Het is twintig jaar lang een zakelijke rollercoaster geweest met continue groei, maar hebben een mooie leiderspositie in de branches weten te behalen.“

En nu
Duncan: “De familie zet het bedrijf Hansa Service BV voort en ik blijf uiteraard directeur van Hansa. De samenwerking tussen mij en Bas was altijd zeer close, dus ik weet gelukkig van alle in en outs van Hansa Service. De uitdaging is vooral om de energie en bezetenheid van Bas in de onderneming te houden, maar ik weet zeker dat we allemaal genoeg van hem hebben meegekregen. Dus dat gaat zeker lukken. Iets anders had Bas ook niet gewild”.

  

Deel dit artikel:

Leave a comment