Met ons familiebedrijf hadden we al vier wasstraatlocaties waar ons team de auto’s perfect schoon aflevert. Volledig onbemande wasboxen, daar hadden we geen ervaring mee. Onze voornaamste zorg was de betrouwbaarheid. Bij de wasstraat hadden we nogal eens storingen, maar dat kun je dan meteen oplossen. Maar onbemand draaien? Dat was toch wel een stap.
Dat was ook de reden om contact op te nemen met Washnet. Michael heeft ons als het ware aan het handje meegenomen. Nu staat er wastechniek die veel verder gaat dan wij ooit hadden gezien. Alle essentiële dingen zijn dubbel uitgevoerd. Opvoerpompen, compressoren… als er eentje uitvalt, schakelt
direct een vervanger in.
Sowieso kun je alle onderdelen op afstand monitoren en aansturen via een app op de telefoon. Verder zijn alle opslagvaten ‘oversized’. We hebben een osmose-installatie die 3 kuub per uur kan produceren, maar ook een reservetank van 20 kuub, dus we kunnen desnoods een hele dag op de reserve draaien. En dus doorgaan met geld verdienen. Op een paar honderd meter van de nieuwe wasboxen hadden wij al een wasstraat-locatie. Het grappige is, dat de nieuwe wasboxen totaal geen concurrent zijn. Sterker, door de aantrekkingskracht van de boxen komen er ook meer klanten in de wasstraat! We zien in de wasbox vaak wat luxere wagens, of klassiekers. Die mensen vinden
het gewoon leuk om hun geliefde voertuig met lekker veel schuim en liefde te borstelen en met hoge druk schoon te spuiten. En dan natuurlijk liefst in onze wasboxen, die extra lang en breed zijn, met
schuimkanon, turbolans, velgenreiniging en osmosewater. We zitten met onze tarieven aan de top van de markt, maar dat maakt deze klanten niets uit. Ze vinden het waard!”
Leave a comment