Voorgeschiedenis
“Jean-Pierre Claassen: “Zo’n 20 jaar geleden vroeg een Canadees brandstofmerk met enkele tientallen waslocaties ons om mee te denken aan het optimaliseren van de klantvriendelijkheid gedurende het wassen. De ervaring in de praktijk was dat veel wasklanten angst hadden voor de traditionele kettingbaan (schokken, aflopen, e.d.) en men zag de dubbel-spoors kunststof transportband waarop de auto stilstaand door de wasstraat wordt getrokken als een oplossing. Een verkeerde handeling van de wasklant gedurende het wasproces, bijvoorbeeld remmen, maakt niets meer uit, de band met de auto loopt gewoon door. Wij hebben voor hen toen onze uni-XLB, ontwikkeld voor de automotive, ook als carwash kunststof schakelband ingezet.
In 2012 heeft men de conveyors opnieuw onder de loep genomen en met enkele partijen deze op meerdere punten verder verbeterd. Wij hebben toen onze destijds nieuwe, goedkopere en betere uni-CSB doorontwikkeld voor de carwash en deze in plaats van de uni-XLB ingezet. Met name de Amerikaanse carwashbranche is een grote afnemer van onze uni-CSB die inmiddels ook een kleinere en grotere broer heeft voor kleinere of grotere carwash conveyors en hiermee gaan we ons nu ook meer richten op Europese wasstraten.”
Leave a comment