Michael Harskamp, directeur van Washnet, werd door een klant uitgenodigd om zijn advies te geven over een nieuwe locatie. Het terrein was nog niet definitief aangekocht, dus het ging allemaal wat geheimzinnig. “Rij maar achter ons aan”, zei de klant. Michael vertelt wat er toen gebeurde.

“Op een gegeven moment stoppen we op een parkeerplek net buiten Goes. De klant stapt uit en wijst naar een leeg stuk grond. Ik kijk om me heen en was echt even van mijn stuk. We stonden aan een gloednieuw foodcourt met McDonalds, KFC en Burger King, een tankstation en een autodealer. Ik werk al 30 jaar aan wasinstallaties, maar heb nog nooit zo’n perfecte plek gezien. Beter kán echt niet. Ik wist niet wat ik moest zeggen. Wat een gouden locatie! Ik heb hem op het hart gedrukt zo snel mogelijk te tekenen. En nu staan hier dus 11 Washnet wasboxen van de laatste generatie.”

Wat maakt deze locatie bijzonder?
“De meest opvallende innovatie is van Walnut Loyalty, specialisten in klantenbinding. Zij installeerden een slagboom die voorkomt dat mensen ’s avonds uit de McDonalds of KFC hier in een box gaan staan om lekker beschut hun maaltijd op te eten. Zo’n hangplek levert altijd rommel en gedoe op, en zorgt dat echte klanten ’s avonds niet meer komen. Met de slagboom kunnen klanten vanaf zes uur alleen naar binnen door €2,- te betalen.

Artikel gaat onder de foto verder

washnet kuzee

Op basis van kentekenherkenning krijgen ze die twee euro terug als wastegoed in de wasbox. Dit kenteken-systeem is ook bedoeld voor klantenbinding, bijvoorbeeld om korting te geven aan vaste klanten. En je kunt er vooraf online wastegoed mee kopen, met je kenteken als trigger voor de automaten.

Welke innovaties zijn er van Washnet zelf?
“Wij moesten het systeem van Walnut aansluiten op onze installatie. Die mannen van Walnut waren erg onder de indruk hoe makkelijk
dat ging. En dan is er natuurlijk de techniek. Zo staat bij ons de hogedrukinstallatie op de wasplaats zelf. De producten zijn daardoor direct beschikbaar. Als iemand switcht naar shampoo, is het binnen een paar seconden ter plekke. Verder beschikt deze
locatie over ‘turbo-wassen’, waarbij je in plaats van 14 liter op 100 bar maar liefst 18 liter op 135 bar kunt gebruiken. Serieus werk, echt uniek voor DHZ-wasboxen.

washnet kuzee
washnet kuzee

Zijn er nog andere vernieuwingen?
“Zeker, wij bedenken steeds manieren om zuiniger te werken. Bijvoorbeeld: als je osmose-water aanmaakt, moet je ongeveer 30%
weggooien. Wij hergebruiken dat restwater nu voor de onderwasser. Andere innovaties hebben te maken met monitoring en besturing.
Zoals een temperatuursensor in de energiegoot, zodat je die bij sterke vorst kunt verwarmen. En een sensor aan de vlotter van de
olie/benzine-afscheider. Zo voorkom je dat de put dicht komt te zitten. Nóg minder risico op bedrijfsstoppen.”

 

Hoe zijn de eerste reacties? 
“Laaiend enthousiast. De klanten zijn super tevreden, de wasbox draait continu. Ik had ook niks anders verwacht. Ik denk terug aan dat eerste moment dat ik uit de auto stapte… ademloos: wát een locatie!”

Meer Informatie
Deel dit artikel:

Leave a comment