Exploitatie BP tankstation Well gaat naar Vollenhoven Olie. Dat betekent zeker niet dat eigenaar Rob van Gestel op z’n lauweren gaat rusten. Rob van Gestel: “Na exáct 27 jaar runnen van BP Well heb ik voor een nieuwe uitdaging gekozen. Enerzijds ga ik me richten op een adviesfunctie binnen de tankstation en carwashbranche. Anderzijds gaat de al jaren geplande wereldreis nu concreet worden. Ik blijf wel eigenaar van BP Well maar draag per 4 mei de exploitatie over aan Vollenhoven Olie uit Tilburg.
Essentieel voor deze keuze is dat alle medewerkers in dienst blijven en bij familiebedrijf Vollenhoven in een warm bad terecht komen. Vollenhoven Olie voert naast het Avia merk ook andere merken. Dus het station blijft BP. De voorgenomen horeca invulling in de shop neemt Vollenhoven voor zijn rekening.”

“Ik vind het niet eenvoudig om afscheid te nemen na 39 jaar in de branche te hebben gewerkt. Iedereen die meehielp aan het bouwen, in de breedste zin van het woord, aan BP Well tot het buitengewoon fraai tankstation het nu is, wil ik oprecht bedanken.
Met gerichte investeringen van Vollenhoven in Food en nieuwe energie voor auto’s zal BP Well ook de komende jaren toonaangevend blijven in de regio. Zelf ga ik verder met mijn nieuwe plannen, als ondernemer in hart en nieren is het vuur nog lang niet gedoofd. Eerst maar eens wat gemiste reizen inhalen.”

Adviezen
In oprechte bescheidenheid, ik denk dat ik gezien mijn ervaring binnen de branche iets kan betekenen voor brancheorganisaties, oliehandelaren, leveranciers ed.  Ik zie nog te veel eilandjes: Beta en Bovag die nog altijd niet één front vormen, ondernemers die zichzelf in de voeten schieten met de tunnelvisie betreft brandstofkortingen en omzetkansen die blijven liggen bij de carwash als voorbeelden.

Brandstof kortingen
Neem brandstof kortingen. Onze branche geeft altijd kortingen, áltijd! 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Dat is toch geen korting meer? De kledingbranche heeft diverse seizoensales en wellicht nog een paar aparte actiedagen. Die zijn toch niet permanent geld aan het uitdelen? Bij de Jumbo is dan de appelmoes en de week daarna de koffie in de aanbieding, maar toch niet altijd korting op álles? Waarom doet onze branche dat wel, dat is toch op zijn minst curieus?

Laatst had een hoofdredacteur van een tankstationvakblad een column geschreven over kortingen. Kort gezegd, hij vond o.a. dat er kortingen gegeven moesten worden op elektrisch laden, daarmee zou je klanten kunnen trekken. Er stond een emailadres onder deze column, dus daar had ik inhoudelijk op gereageerd. Wellicht om een brede discussie op te starten! Namelijk voor iets wat er nog niet of nauwelijks is ga je op voorhand alvast korting geven? Zo draai je het verdienmodel van de energietransitie dus al de nek om voordat deze überhaupt is gestart? Ik heb geen enkele reactie terug gehad van dit vakblad.
‘Iedereen deed een plas en alles bleef zoals het was.’

 

Schades in carwash?
Zelf heb ik in 99,5% van de schadegevallen te maken met gelukszoekers. Oftewel, mensen die proberen met een valse claim hun oude schade op jouw carwash te verhalen. En het standaard bordje “wassen op eigen risico” voldoet echt niet. Dat zou bijvoorbeeld al minimaal moeten worden “als uw voorganger en de degene die na u komt geen schade heeft, ligt de bewijslast bij u”. O.i.d. dus. Nu lees ik op Facebook bijvoorbeeld dat ondernemers daar héél verschillend mee omgaan. De ene ondernemer meent dat het service is en betaalt ook bij twijfel alle schade, en de ander zit met de handen in zijn haar met dit onrecht en dure reparatie. Dus hoppen gelukzoekers van de ene naar de andere carwash totdat ze prijs hebben, en daarmee ondertussen deze mooie branche een slechte reputatie bezorgen.

Kortom, er is nog veel te winnen in onze branche, en daar wil ik graag bij helpen.

1 Comment

  • Martin janssen ( nieuwbergen)
    April 9, 2021 Reply

    Bedankt Rob voor de goede service en de gezellige dames die altijd voor de klant klaar staan .
    Geniet van je reizen. Top 👍

Leave a comment

Huijbregts Rectangle

Tags