Berrie Wolters

In december 2020 is men begonnen met de bouw van de tweede All-In Carwash locatie aan de Platinastraat Nederweert. Net zoals hun eerste locatie in Echt (geopend in 2016) is ook nu vanaf  de rijksweg A2 de Carwash zichtbaar. De bouw vordert gestaag en als alles volgens planning verloopt wil men over 2 weken met het (proef) wassen starten. Ik was op werkbezoek en kreeg een rondleiding van Nick. Nick is de project manager van de totale bouw inclusief alle installaties.

Foto 1 groot: Het perceel is maar liefst 9.400 m2 groot. Het pand bestaat uit 4 verdiepingen waarvan de onderste, met een hoogte van 7.00 meter,  het was centrum (perceel 2.914 m2). Nick : “De beneden verdieping is geheel  ingericht voor het wascentrum en ook een gedeelte van de eerste verdieping is voor onze kantoorruimte. De overige multifunctionele ruimten van totaal 1500 m2  wordt verhuurd aan derden. Het pand is 21 meter hoog en 100 meter lang. Door gebruik van veel glas oogt krijgt het pand  een luxe uitstraling.”

all-in carwash

Foto 2: “De busjes Roll-over Christ Varius C163 ,  met direct aangedreven motoren , is zo goed als geïnstalleerd. Deze 3,10  meter hoge roll-over is hoofdzakelijk bedoeld voor het wassen van busjes, campers, kleine trucks ed. In de bouwvak heeft Danny Aerts de epoxy-vloeren gelegd. En daarom hebben we overal dikke beschermfolie gelegd om beschadigingen tijdens de afbouw te voorkomen. In een andere ruimte, bij de wasstraat, komen 4 VIP plekken waar de auto’s kunnen worden gepoetst .”

Foto 3: “Een ruimte waar auto’s van keramische (glas)coating kan worden voorzien en waar lichte lakkrassen kunnen worden gerepareerd (smart-repair).  In het vierkante gat komt straks een hefbrug.”

all-in van holland

Foto 4: Het stofzuigerplein is ook bijna klaar (leverancier Van Holland). In totaal 35 slangen, waarvan 31 binnen en 4 buiten. Ondanks het feit dat de glazen wand en de dakkoepel voor veel daglicht zorgen, bevinden zich boven elke stofzuigplaats een ‘slimme’ LED-lamp. Wordt het op de stofzuigplek iets te donker, dan schiet de Led lamp aan.  Links zie je nog niet 1 van de 4 osmosewater tanks. In totaal wordt er 300m3 water opgeslagen. 1 tank is beschikbaar voor de opslag van recycle water.

all-in wanner pomp

Foto 5: In de technische ruimte staan 2 compressoren . Deze voorzien de beide wasstraten van lucht. Tevens voorzien deze compressoren de 35 luchtpistooltjes van lucht die bij elke stofzuigerslang gemonteerd worden. “Eén zou eigenlijk voldoende zijn, maar om stilstand in de wasstraat te voorkomen hebben we er 1 extra geplaatst. De compressoren werken semi parallel, dus om-en-om en geven 10 Bar. De lucht voor de 35 luchtpistooltjes word gereduceerd naar 5 bar om beschadigingen aan interieur te voorkomen. .

Foto 6: Vijf grote Wanner pompen sturen de diverse hogedruk units aan.  Normaal zitten de regelventielen gemonteerd op de wand, maar wij hebben deze direct op de Wanner pomp laten monteren. Zo komt de juiste druk in de installatie. Uiteraard is de hele installatie en dus ook de 5 Wanner pompen voorzien van frequentie regelaars. Onder de drukregelaar zit overigens een extra filter om ook het minuscule vuildeeltjes, zoals bouwstof,  uit het osmosewater te verwijderen. 

Foto 7: De bijna 58 meter lange Christ wasstraat is bijna geïnstalleerd. “De totale wasstraat lengte is iets meer dan 76 meter. De breedte is 90 cm breder dan in Echt. Dit is gedaan om een nog meer “open karakter” te krijgen. Verder maakt dit het onderhoud  gemakkelijker. We kunnen nu zowel links en rechts met hoogwerkers naast de Christ wasinstallatie rijden om te poetsen en eventueel onderhoud uit te voeren.  We hebben alles dubbel: 2 x 2 velgenborstels, 2 borstel-portalen met totaal 16 borstels. En op  elke component gestuurde REB ledverlichting. Deze verlichting word via de wastraat bestuurd. Er kunnen verschillende lichtprogramma’s vanuit de regeleenheid aangestuurd worden.  

 

Bekijk update van 20 mei en technische specificaties van dit project. Klik op afbeelding hieronder!!

.

Link naar enkele leveranciers van dit project:

Deel dit artikel:

Leave a comment